De afgelopen dagen - Reisverslag uit Rimini, Italië van Robin Naomi - WaarBenJij.nu De afgelopen dagen - Reisverslag uit Rimini, Italië van Robin Naomi - WaarBenJij.nu

De afgelopen dagen

Door: Robin en Naomi

Blijf op de hoogte en volg Robin

18 Juli 2011 | Italië, Rimini

Eergisteren na het eten van de pizza is er iets stoms gebeurd. We kwamen terug in onze hotelkamer om even geld te halen. Bij binnenkomst zagen we dat het geld weg was. We hadden namelijk €20,00 op een kastje (een hoge kast) gelegd, omdat we anders teveel naar het strand mee zouden nemen. Bovenop de €20,00 hadden we voor de zekerheid nog een flyer gelegd zodat het, in onze windstille hotelkamer, niet weg kon waaien. Toen we terugkwamen lag de flyer er nog maar de 20 euro was verdwenen. De luiken en deuren van het hotel waren dicht dus het kon ook niet weggewaaid zijn. Het vreemde was dat de flyer op een totaal andere plek lag dan waar we hem hadden neergelegd. Wij overal zoeken, maar het was nergens, niet erachter, niet eronder, niet tussen de lakens, NERGENS! Wij gingen er dus maar melding van maken, maar nee de schoonmaaksters zijn 1000% betrouwbaar en zouden dat nooit doen, ze brengen zelfs €0,10 terug naar de receptie (waarom zouden ze dat al doen, laat het lekker op het nachtkastje liggen :P). En het zou onmogelijk zijn want de schoonmakers hebben het hoge randje niet schoongemaakt. (hoe de flyer dan ineens meters is verplaatst, is ons een raadsel).
Er is maar 1 oorzaak: de schoonmakers hebben het geld gestolen. Gelukkig zijn wij zeer rijk en was het de €20,00 die we gevonden hadden, maar we voelden ons toch in het ootje genomen. We voelden ons totaal niet serieus genomen en dat ze dachten dat we logen!
We waren zo moe dat we besloten om een dutje te doen. Na het dutje hebben we gegeten en daarna besloten we om een avond niet uit te gaan. We waren doodmoe van alle gebroken nachten!

Gisterochtend stonden we niet supervroeg op omdat we niet meer willen dat de schoonmakers onze kamer inkomen. Na een piadina (met een overschot aan beleg) te hebben gegeten besloten we om lekker over het strand te lopen richting de Wind winkel. Er moest weer wat beltegoed op de Italiaanse simkaart van Naomi. We hebben gelopen van bushalte 27 tot bushalte 12. Dat is misschien wel 5 km. Op de terugweg besloten we om weer terug te lopen over het strand en af en toe een duik te nemen. Heerrrrrlijk!!
Rond het middaguur besloten we om na het eten van een gelato weer lekker te gaan dobberen op onze luchtbedden. Dit bleek moeilijker dan gedacht. De golven waren immens hoog, de stroming enorm sterk en het was bijna onmogelijk om op het luchtbed te blijven zitten! Het zoute zeewater spoot in onze ogen en op dit moment voelen we het binnengekomen zout nog in onze kelen. We hebben wel erg gelachen, vooral toen Naomi een keiharde trap tegen het hoofd van Robin gaf terwijl ze onderwater werden meegesleurd door de woeste golven. Gelukkig deed het achteraf niet echt pijn!
Na de poging tot dobberen hebben we na een heerlijke schone douche weer het Brotas-3-gangen-menu gegeten. Pasta, piadina, kalkoen en chocolademousse.
Dinsdag vertrekken we alweer uit rimini. We hebben na het eten alvast hotels geboekt voor de nachten die gaan volgen. We zullen van dinsdag tot donderdag gaan genieten van het prachtige toscaanse firenze (Florence). Daarna zullen we 1 nachtje overnachten in het mooie Siena. Tot slot zullen we nog 2 nachten overnachten in Assisi, waar we ook een prachtige tuin en zwembad tot onze beschikking hebben!
We zien een beetje op tegen de treinreizen aangezien sommigen (willen we www.trenitalia.it geloven) wel 5 uur duren.
Hopelijk valt het mee!!
Na het boeken van de hotels was het tijd om te slapen want de volgende morgen gaan we vroeg op om de oudste nog bestaande staat, San marino te bezoeken.

Vanmorgen stonden we dus zeer vroeg op. We werden enorm verrot wakker. Keelpijn, oorpijn, hoofdpijn en het zweet gutste over ons lichamen.
Het was onze bedoeling om de prachtige staat San Marino te bezoeken. We wisten echter niet dat je hiervoor een bus moest reserveren... Volgens Ria moesten we even naar het reisbureautje gaan en daar een ticket kopen. Voordat we daar aankwamen hebben we geprobeerd om ergens te pinnen. Dit was onmogelijk. Alle banken in rimini waren defect of buiten gebruik. Met het contante geld wat we nog hadden konden we gelukkig nog net 2 buskaartjes kopen! Het was alleen wel jammer dat de bus pas om 14:10 zou vertrekken. Waren we voor niets zo vroeg opgestaan!
Om onze tijd toch goed te benutten besloten we om naar het station van rimini te gaan om daar alvast te informeren over de trein voor morgen. (de website klopt namelijk van geen kant en we hebben geen zin om uren te wachten met de backpacks). Na een vreselijke oververhitte busreis en het 'advies' van een 'super behulpzame' informatiedeskmedewerker, besloten we maar om gewoon zelf via de borden uit te zoeken hoe we het gaan vinden. Het is gelukt maar wel met een overstap en een uur wachten, we doen er uiteindelijk 3,5 uur over!
Het wordt nog erger want binnenkort hebben we reizen van 5 uur of langer! Hell!!!
Na de busreis was het weer eens tijd voor heerlijke wentelende teven. Dit keer bij de nederlandse kroeg Shooters! Heerlijk!
Na het eten hebben we een deel van de backpacks ingepakt, moet helaas weer gebeuren.
Toen was het tijd om naar San Marino te gaan. Eindelijk zaten we in een normale bus met airco. Na de busreis waarbij we de halve weg gepraat hebben over onze toekomstige banen kwamen we aan in het hoog gelegen San Marino. (hoogte van ongeveer 2000 meter).
San Marino is een prachtig staatje. (de oudste staat van Europa). De architectuur is adembenemend, de oude straattegels van 2000 jaar terug  leidden ons naar kleine afgelegen wegen waar niemand te vinden is. Op deze wegen was geen kip te bekennen. Enkel de geluiden van tjirpende krekels en zingende vogels en het zachte geritsel van het bladerdak. De spiegelreflexen maken overuren.
In het namiddagzonnetje genieten we met windkracht 7 van het adembenemende uitzicht met wat fris. Onze ultieme vondst was een kleine grot waar men kan mediteren. Hier genoten wij van de pure stilte.
Eenmaal weer in de bewoonde wereld aangekomen bewonderden we de majestueuze kastelen, immens mooie panorama's en de oude straatjes.
San Marino bestaat uit een aantal kastelen, torens en poorten. Het is redelijk groot en ligt op een berg, waardoor het op verschillende hoogtes ligt. Om 6 uur zijn we weer naar huis gegaan. Na alle helse oorsteken door de bergen hebben we (vooral naomi) het toch overleefd. Na het douchen en eten hebben we op het strand nog wat foto's gemaakt. Straks gaan we waarschijnlijk nog naar club Life, waar de partysquad draait! Morgen weer vroeg op om naar de volgende bestemming te gaan: Florence!!!!

Ciao Ciao Robin e Naomi

• 18 Juli 2011 - 20:05

Mama10:

Hallo girrrls,
    Wat een belevenissen zeg, jullie zijn goed beziggg ;-) ...
    Ik ben benieuwd naar de foto's van San Marino, ik ben daar ooit ook een keertje geweest.
    Nou een hele goede treinreis en doe voorzichtig!
    Ciao ciao Mama10

• 18 Juli 2011 - 20:17

Els:

Dat was eventjes balen van het geld,maar ik zou zeggen: dan geen avondje uitgaan.(degelijk hé)
    Jullie genieten nog steeds van het mooie Italië en dan morgen Florence!
    Meiden, dat is echt een prachtige stad, eens waren wij daar ook.En heet dat het daar was...............
    beter als hier....vanmiddag was het hier 12 graden en regen,regen,regen...
    Groetjes, Els

• 18 Juli 2011 - 20:32

Nuray En Dagmar:

Heey meiden, wat een heerlijke verhalen! Wij lachen hier even omdat we zo voor ons horen hoe jullie de bovenstaande prachtig geformuleerde zinnen (geritsel van het bladerdak) formuleren. Zo te horen zijn jullie lekker aan het genieten van de cultuur en ook aan het partyen. Top. Rusten doen jullie thuis wel weer (is ons motto voor jullie). Zeg dit de rest van de reis maar tegen elkaar als jullie door woeste golven onder water worden gehouden of door de kungfu achtige trappen van Robin van je luchtbed wordt gelanceerd. Dit hoort allemaal bij de reis. All inclusive.
    Nou heel veel liefs en geniet ervan!

• 19 Juli 2011 - 06:37

Opa En Oma Van Vuure:

Hallo Pechvogels, wat is dat weer een narigheid, Ik ben blij dat jullie ook nog genieten met al die belevenissen. Vandaag gaan jullie weer verder en dat klinkt veelbelovend. Mooie plekjes en genieten hoor/// Meiden nog hele fijne dagen en we horen wel weer van jullie. Veel liefs en knuffel Opa en Oma

• 19 Juli 2011 - 17:31

Denise:

Ha meiden, zijn jullie al aangekomen in Firenze? Oma en ik hebben een super tijd gehad in deze mooie stad. (we zijn vorige week teruggekomen). Hierbij wat tips: eet een lekkere gelato bij ijssalon Vivoli, via Isole delle Stiche 7r, vlak bij de kerk Santa Croce; ga lunchen of uiteten bij Baldovino, via San Guiseppe 2r, ook vlak bij de kerk of bij Za Za, Piazza del Mercato Centrale 26r, op leuk plein met meerdere lekkere restaurantjes; pak de Hop On en Hop Off bus voor 15 euro kun je hier 24 uur gebruik van maken (incl. openbare bussen) en ga met de rode lijn naar Fiesole, iets buiten Florence in de heuvels, prachtige uitzichten onderweg! Enjoy Firenze! Ciao, Denise